Forfatter

Ida Auken MF

21. marts

I mit Danmark hylder vi initiativ

Vi skal have de bedste rammer for iværksættere, der har den gode forretningsidé, evnerne og viljen til at skabe nye bæredygtige virksomheder.

Danmark er netop blevet kåret af Verdensbanken, som det fjerdebedste land i verden at starte virksomhed i. Men faktum er, at selvom, der starter 500 virksomheder hver uge, må 60% af dem lukke indenfor et år.

Jeg tror på danskernes evne til at skabe nye jobs til sig selv og hinanden, og jeg mener, at vi har potentiale til mange flere iværksættere i Danmark. Vores uddannelsesniveau og samfundsengagement er i top, og stadig flere har lysten og viljen til at tænke stort.

Vi skal gøre det nemmere at være virksomhed og vi skal hjælpe iværksættere, så vi kan skabe vækst og arbejdspladser. Vi skal gøre det endnu lettere for de rette mennesker at mødes på tværs af brancher, udvikle deres ideer og prøve dem af på markedet. Og vi skal opmuntre til at tænke forretning, så gode kræfter og intentioner kan blive til levedygtige virksomheder.