#‎MeningerIMyldretiden‬ 9. april

På min togtur i går mødte jeg Ebbe. Han mindede mig om, hvorfor det nu er, vi som samfund skal bruge penge på kultur fx lokalhistoriske museer: "De er vores erindring. De fortæller os, hvem vi er, og hvor vi kommer fra." Jeg mødte også Sofie, der lærte mig om Dino-flaggelat og Pseudo-Chatonella. Det er giftige alger, som hun som marinbiolog studerer for at passe på fiskene i vores have. Erik han er til gengæld fiskehandler og lever af at sælge fisk. Han tager på 8. år troligt fra Skovlunde til Charlottenlund hver dag for at passe sit arbejde i Super Best. Rosa og Maja ville gerne have, at Bakken åbnede tidligere og man fik mere is, slik og pizza i skolen samt at deres fars arbejdsplads fik et legested.

Jeg har skrevet om det før. Det er som om krisen er på retur. Det er tydeligt, at folk virker mindre bekymrede. Man kan tale om andre ting end angsten for at blive arbejdsløs og miste sit livsgrundlag. Der bliver plads til livet i alle dets former. Vi kan igen få lov til at tale om kultur, natur, et godt børneliv og helt almindelige hverdagsdrømme. Alt det som vi politikere også skal finde plads til i vores optagethed af at skabe arbejdspladser og vækst. Det betyder noget for folk.